Edzésterv vibrációs trénerekhez

Gyakorlatok és edzéstervek vibrációs trénerekhez

Végre megvásároltad életed első vibrációs trénerét, de még nem tudod, hogyan fogj hozzá az edzéshez? Az alábbi írásban szeretnék egy kis kiindulási alapot adni, hogy valóban kihozhasd a maximumot az új csodamasinádból!

Ne is vesztegessük tovább az időt, lássuk az edzéseket és gyakorlatokat! 

Hogyan kezdj hozzá a vibrációs tréneres edzéshez?

Elsőként tekintsük át gyorsan az alapokat!

Egészségügyi alkalmasság

Orvosi vizsgálat

Mielőtt bármibe belefognál érdemes lesz tájékozódnod, hogy az egészségi állapotod mennyiben fogja befolyásolni az edzésedet. Ez a lépés különösen fontos, hiszen számos sérüléstől vagy kellemetlen mellékhatástól kímélheted meg magad vele. Ha még nem tetted meg, akkor olvasd  el az orvosi véleményeket a vibrációs trénerekről és javallatokat tartalmazó írásomat, amiből az is kiderül, hogy milyen esetekben kell körültekintően eljárnod a vibrációs edzést illetően.

Legyen egy edzésterved a vibrációs tréninghez

Különösen fontos, hogy tervezd meg legalább néhány hétre előre, hogy mit is fogsz pontosan csinálni. Ez segít majd abban, hogy fenntartsd a motivációdat és pontosan tudd majd, hogy mire számíthatsz az edzések során.

Sok esetben az is elég nagy kihívást jelenthet, hogy nekikezdj az aznapi edzésnek. Könnyítsd meg a helyzetedet legalább azzal, hogy az aznapi gyakorlatokat már jó előre eltervezed.

Ha különösebb terv nélkül, csak úgy belevágsz az edzésbe, akkor sokkal könnyebben adod majd fel, amikor éppen elfogy a lelkesedésed.

Teremtsd meg magadnak az ideális körülményeket az edzéshez

Jóga

Ez sokat segíthet abban, hogy tartsd magad az előre eltervezett rutinodhoz.

Válassz egy olyan időpontot az edzéshez, amikor zavartalanul tudsz majd csak erre koncentrálni. Érdemes egy már meglévő rutinodhoz kapcsolni a dolgot. Például minden nap reggel zuhanyzás előtt vagy amikor hazaérsz a munkából. Ezzel könnyebben találhatsz majd helyet a napodban és nehezebb lesz ellógni az edzéseket.

Fontos a megfelelő környezet megteremtése is. Ha például nem szívesen edzel úgy, hogy a párod is ott van, akkor válassz olyan időszakot, amikor ő biztosan nincs otthon. Állíts össze magadnak előre egy lejátszási listát és készítsd be az edzés utáni itókádat is. Ezekkel azt az üzenetet küldöd majd az agyadnak, hogy készen állsz az edzésre és semmi sem állíthat meg.

Határozd meg az edzettségi szintedet!

Edzés

Nagyon fontos, hogy kezdetben ne terheld túl magad. Inkább apró sikereket könyvelj el magadnak és haladj fokozatosan, mint hogy hatalmas lendülettel vágj bele, majd hamar kiégj.

Ha egyáltalán nem mozogtál az elmúlt hónapokban, években, akkor érdemes a teljesen kezdő gyakorlatokkal indulnod és fokozatosan növelni a tempón.

A középhaladó gyakorlatokat leginkább azoknak ajánlom, akik valamilyen könnyű fizikai munkát végeznek vagy végeztek az elmúlt időszakban valamilyen könnyedebb edzést.

Amennyiben biztos vagy benne, hogy bírni fogod az iramot a haladó gyakorlatokkal is, akkor vágj bele bátran. Ez főleg akkor lesz reális, ha a vibrációs tréning előtt vagy akár azzal párhuzamosan részt vettél vagy veszel valamilyen edzésen.

Ne hanyagold el a diétát sem

Diétás ételek

Az edzés egy szuper dolog, azonban magában sosem fog teljes értékű eredményeket hozni.

Akár fogyni vagy erősíteni szeretnél, fontos a megfelelő táplálkozás is. Ennek a részleteire jelen írásban nem fogok kitérni, de rengeteg jó anyagot találsz a neten. Ne feledd, nem az a fontos, hogy a tökéletes étrendet megtaláld, hanem hogy egy nagyjából jó étrendhez tudd tartani magad!

Vibrációs edzések és gyakorlatok

Most, hogy az alapokat átnéztük, jöhetnek is a konkrét gyakorlatok.

Vibrációs edzés kezdőknek

Én mindenkinek javaslom, hogy az első néhány alkalommal legalább ezen a szinten kezdjen. Ez nem csak azért fontos, hogy felmérhesd a valós edzettségi szintedet, hanem azért is, hogy megszokd a gép működését.

Eleinte nem a tökéletesen összeállított gyakorlatok, hanem a rutin lesz a fontosabb. Hozzá kell szoknod, hogy mindig ugyanazokban az időpontokban edzel. Ha ez meg van, akkor az intenzitás növelése már gyerekjáték lesz.

Az alábbi videón található edzésterv egy remek kiindulási alap lehet kezdők számára. Ez egy teljes testet átmozgató 10 perces edzés. Ha elsőre túl soknak tűnik az egyes gyakorlatokkal eltöltött idő, akkor csökkentheted azt, míg el nem éred a teljes időtartamot.

Vibrációs edzés középhaladóknak

Ideális esetben, mire ide eljutsz már meg lesz a saját magad számára kialakított rendszered és az edzés a mindennapjaid részévé válik már.

Ekkor a legfontosabb dolog az lesz, hogy fokozatosan növeld a gyakorlatok nehézségét és intenzitását. Fontos a fokozatosság, hiszen ha túl nagy ugrásokkal haladsz, akkor könnyen túlerőltetheted magad és motiválatlanná válhatsz. Inkább adj le kevesebb kilót havonta, de folytasd az edzést évekig, mint hogy két intenzív hónap után kifáradj és feladd!

Ebben a fázisban új gyakorlatokat tanulhatsz, amik nagyobb kihívást jelentenek majd vagy a meglévő gyakorlataidon töltött időt is növelheted.

Ahogy a kezdő szintnél, úgy itt is megosztok veled egy videót, ami szuper kiindulási alap lehet a középhaladó edzésekhez.

Vibrációs edzés haladóknak

Ha már tapasztalt felhasználónak érzed majd magad, akkor belefoghatsz a komolyabb, haladó gyakorlatokba is.

Ennél a szintnél már egyértelműen az eredmények és a hatékonyság növelése a cél. Jó eséllyel már látni fogod az első leadott kilókat magadon és újra beköszönthet a kezdetekben tapasztalt lelkesedés és motiváció. Érdemes ezt a hullámot meglovagolni és újabb, nehezebb gyakorlatokat tanulni.

A harmadik videó ebben nyújthat segítséget. Ismét egy 10 perces edzéstervről van szó, azonban ezek a gyakorlatok már jóval nehezebbek lesznek.

További vibrációs tréner gyakorlatok

Természetesen a fenti három videó csak az alapokat adja majd meg, ennél többre lesz szükséged hosszútávon. Nem csak a nehézség növelése, de az edzés sokszínűségének, izgalmának a megőrzése is cél lehet. Emiatt érdemes folyamatosan újabb dolgokat tanulnod, újabb kihívásokat keresned.


Jó szívvel tudom ajánlani a PowerPlate YouTube csatornáján található lejátszási listát, ahol néhány perces videókból leshetsz el újabb trükköket és gyakorlatokat.

Ezt itt találhatod: PowerPlate gyakorlatok


Érdemes lehet még megnézned a hivatalos Flabélos csatornán található következő videót is, ahonnan szintén elleshetsz egy-két gyakorlatot, de akár az induló edzésedet is összeállíthatod a segítségével.

Flabélos videó


Ha további inspirációt keresel, akkor a Sensolite gyógycentrum oldalán található képes útmutató is a segítségedre lehet. Itt kevesebb magyarázatot találsz majd az egyes gyakorlatokhoz, azonban a képek új ötleteket adhatnak az edzéseid variálásához.

Ezeket a képeket a következő oldalon lefelé görgetve találhatod majd meg: Sensolite Flabélos edzés

Angol nyelven elérhető vibrációs gyakorlatok

Ha számodra nem akadály az angol nyelv vagy úgy érzed, hogy pusztán a képi anyag is elegendő lehet a gyakorlatok elvégzéshez, akkor nagyon sok kiváló anyagot találhatsz külföldi videókban is.

Én személy szerint az alábbi kettő videót nagyon jó szívvel tudom ajánlani. Ezekből az egyik kezdők, a másik haladók számára tartalmaz egy-egy komplett 10-12 perces edzéstervet. A videók nagy előnye, hogy a hölggyel párhuzamosan végezheted a gyakorlatokat, így nem kell előre memorizálnod a teljes edzést. A videóban található pontos időzítők pedig biztosítják majd, hogy a megfelelő ideig csináld a gyakorlatokat.

Kezdő fokozat

Haladó fokozat

Ha hasznosnak találtad a cikket oszd meg barátaiddal is!